Bir End sorumlusu ile görüşün 0216 574 15 33
Başlayın Giriş Blog
Mağaza Programı ve Barkod Sisteminde bakılacak pos özellikleri

Mağaza Programı ve Barkod Sisteminde bakılacak pos özellikleri

Kategorileri: Yönetim, Satıcı İpuçları
Etiketler: mağaza programı, mağaza sistemi, barkod sistemi, mağaza pos
Tarih: 2018-05-30 01:05:47


Bu günlerde, yeni bir (POS) mağaza satış sistemi araştırması içerisindeyseniz, hızlıca bunalmış olabilirsiniz. Kendinize sormanız gereken ilk soru "Gerçekte neye ihtiyacım var? Hangi özellikler büyümeme yardımcı olacak?" olabilir.

Yeni POS'unuzda aradığınız özellikler konusunda size yardımcı olmamıza izin verin.

Günümüz teknolojisinde, POS yazılımınız, işinizi uçtan uca çalıştırmanıza ve büyütmenize yardımcı olan daha büyük bir çözümün parçası olmalıdır.

İhtiyaç duyacağınız özelliklerin yanı sıra ihtiyacınız olabilecek perakende yönetim sisteminde yer alan satış noktası, stok yönetimi, müşteri yönetimi ve raporlama bileşenlerinden de bahsedeceğiz.


Satış sistemi (POS) Özellikleri

Perakende yönetim sisteminizin POS bölümünde aramanız gereken özelliklerle başlayalım. Bu bölüm genellikle kasiyerinizin canlı ödeme alım bölümündeki yetenekleri kapsayacaktır.


1. Hızlı tuşlar ve / veya ürün araması

Hızlı tuşlar, POS sisteminizde satılan ürünler için tek bir düğmeye basarak satış yapma imkanı sağlayan kısa yollardır.

Hızlı tuşlara eklemediğimiz ürünlerimiz hala erişebilir olmalıdır, End satışları yaparken ürünleri hızlı bir şekilde aramanızı sağlar ve kasiyeriniz bir ürüne bakmak için başka bir ekrana geçmek zorunda kalmaz.


2. Çoklu ödeme yöntemleri / bölünmüş ödemeler

Nakit ve Kredi kartı gibi ödeme yöntemlerini kullanarak, toplam ödemeyi bölerek ödeme kabul edebilirsiniz. (Örneğin: Toplam ödeme 100 TL, 50 TL nakit, 50 TL kredi kartı gibi)


3. Kullanıcı hesapları ve yetki izinleri

Pos siteminizi kullanan bir çok kişi çalışanınız olabilir. Her biri için bir kullanıcı oluşturmanıza olanak tanıyan bir sisteme ihtiyacınız vardır, böylece her kişinin yaptığı satışları takip edebilirsiniz. Bu özellik nihai satış hedeflerini belirlemenize izin verecektir.

Ayrıca, her kullanıcı için ayrı parola belirleyebilirsiniz.


4. Mobil cihazlar

Bulunduğumuz dijital çağda akıllı telefonunuzu kullanarak pos sistemi yazılımınızı çalıştırabilirsiniz. Aynı zamanda akıllı tabletler masaüstü sistemlerden daha ucuz ve daha az hantaldır.


5. Stok Yönetimi

Stok yönetimi, bir perakende yönetim sisteminde, 5 veya 5.000 ürününüz olsun, aramanız gereken özelliktir. Adından da anlaşılacağı gibi sistemin stok yönetimi ürünlerinizi takip edecek hatta hangi ürünlerin iyi performans gösteriğini ve hangilerinin satılmadığını görmenize yardımcı olacaktır.


6. Ürün çeşitleri ve varyasyonları

Ürün çeşitlerini oluşturmanıza izin veren bir sistem arayın. Örneğin bir giyim mağazası düşünün. Aynı gömleğin 6 rengini satarlar, sistem aynı gömleğin altı farklı gömlek yerine birden fazla renkte kaydedilebilmesini sağlamalıdır.


7. Barkodlar

Ürünlerinizin barkodları (veya diğer etiketleme yöntemlerini) barkod okuyucu cihazınıza ürünü okutarak satabilirsiniz. Barkodlar stok sisteminizde ürünün nerede ve ne kadar olduğunu tam olarak bilinmesini sağlar.




Önerilen Makaleler

En yeni iş ipuçları ve önerileri alın.

Her e-posta, satışları artırma, pazarlamayı geliştirme, muhasebeyi basitleştirme ve çok daha fazlası konularında makaleler ve tavsiyeler içeriyor.