Bir End sorumlusu ile görüşün 0216 574 15 33
Başlayın Giriş Blog
Ürün tanıtım yazısı yazmanın 9 basit yolu

Ürün tanıtım yazısı yazmanın 9 basit yolu

Kategorileri: Ürün Eğitimi
Etiketler: ürün satışı, ürün tanımı, ürün tanıtımı
Tarih: 2018-05-16 03:42:05


Ürün açıklamaları ürünlerinizi satması gerektiğinden, ürünlerinizi basitçe tanımlayan ürün açıklamaları yazmalısınız.

Ziyaretçilerinizi ürün açıklamalarıyla ikna etmenin dokuz basit yoluna bir göz atalım.

1. İdeal alıcıya odaklanın

En iyi ürün açıklaması, ideal alıcıya doğrudan veya kişisel olarak hitap etmelidir. Onların sorularını sohbet ediyormuş gibi sorar ve cevaplayabilirsiniz. Ürün tanımlarını yazarken ideal alıcınızın kullandığı kelimeleri seçmelisiniz. Hangi kelimeleri kullanacağınız size kalmış. Ne tür bir mizahı takdir ediyor? Hangi kelimeleri sevebilir? Hangi kelimeler nefret edebilir? Hangi soruları cevaplamanız gerektiğini düşünüyor?

Ürününüzü mağazada yüz yüze satıyor olsaydınız alıcınız ile nasıl konuşacağınızı düşünün. Anlatımınızı internet sitenize dahil edin yansıtın, böylece sohbete açık bir satıcı haline geleceksiniz.

2. Faydaları ile başlayın

Özellikle kendi ürettiğimiz ürünlerimizin satışında ürünümüzün özellikleri ve teknik özellikleri anlatırken heyecan duyarız. Şirketimizi, sitemizi ve ürünlerimizi yaşıyor ve soluyoruz.

Sorun, potansiyel alıcılarımızın sıradan özellikler ve spesifikasyonlarla ilgilenmedikleri. Onlar için neyin özellikle olduğunu bilmek isterler. Bu yüzden her özelliğin faydalarını vurgulamanız gerekiyor.

 Aşağıdaki örnek "El Yıkama Jeli Sabunu" tanıtım anlatımıdır.

"Kokusu, tatil ruhunuzu canlandıracak. Doğal olarak elde edilen jel şenlikli kokuların dizisi ile ellerinizin ihtiyacı olan yumuşaklığı ve temizliği sağlar."

Sabununun yararının sadece ellerinin yumuşak ve temiz olmasını sağlaması değil, sabunun aslında tatil ruhlarını daha keyifli hale getirmeyi sağlaması.

Her bir özelliğinin yararını düşünün. Ürününüz müşterinizi daha mutlu, daha sağlıklı veya daha üretken hissettirmeli. Ürününüz hangi problemleri ve güçlükleri çözmede yardımcı oluyor?

Sadece bir ürün satmayın, bir deneyim satın.

3. Evet gibi kısa cevaplardan kaçının

Sıkışıp kaldığımızda ve ürün tanımımıza başka ne ekleyeceğimizi bilemediğimizde, genellikle "Mükemmel ürün kalitesi" gibi yumuşak cümleler ekleriz. Mümkün olduğu kadar spesifik olun. Örneğin bir çift ayakkabının kalitesini mükemmel olarak tanımlamayın bunun yerine her teknik detayı ve faydasını "Hakiki el yapımı dayanıklı ve konforlu" gibi açıklamanızı tavsiye ederim.

4. Üstünolojiler kullanın

En iyi, en kolay veya en gelişmiş ürünün neden en iyi olduğunu kanıtlamadıkça bir çok anlatım samimiyetsiz algılanabilir.

Ürününüz gerçekten en iyisi ise, neden olduğuna dair belirli kanıtlar sunun. Ürününüzü kullandığı en mükemmel ürün olduğunu söyleyen bir müşteriden alıntı yapabilirsiniz.

5. Okuyucularınızın hayal gücüne hitap edin

Bilimsel araştırmalara göre, insanlar ellerinde bir ürün tutarsa sahip olma arzularının arttığını kanıtlamıştır.

İnternet üzerinden satış yapıyorsunuz, bu yüzden web ziyaretçileriniz ürünlerinizi tutamaz. Büyük, kristal netliğinde fotoğraflar veya videolar yardımcı olabilir, ancak aynı zamanda arzuyu arttırmak için metin yazarlığınız var. Okuyucunuzun ürününüzün sahibi olmasının nasıl olacağını hayal etmesine izin verin.

6. Mini hikayeler ile rasyonel engellerin önünü kesin

Ürün açıklamalarınıza mini hikayeler dahil etmek, ikna tekniklerinize karşı rasyonel engelleri azaltır. Başka bir deyişle, sattığımızı unutuyoruz.

Örneğin şarap satıcıları genellikle şarap üreticileri hakkında kısa hikayeler anlatırlar.

Ürünleriniz hakkında hikaye anlatmak isterseniz kendinize sorun:

  • Ürünü kim yapıyor?
  • Ürünü yaratmanın esin kaynağı nedir?
  • Ürünü geliştirmek için üstesinden gelmeniz gereken engeller nelerdi?
  • Ürün nasıl test edildi?

7. Duygusal kelimeler ile baştan çıkarmak

Çikolata üreticileri bunu uzun zamandır uyguluyor ve iyi biliyorlar, duygusal kelimeler satışları arttırıyor, çünkü daha fazla beyin gücü kullanmak gerekiyor. 

Canlı ürün açıklamalarıyla okuyucularınızın dikkatini çekin. Kadifemsi , pürüzsüz , keskin ve parlak gibi kelimeleri düşünebilirsiniz.

8. Sosyal kanıt

Web ziyaretçileriniz hangi ürünü satın alacağından emin olamadıklarında ne satın alacağına dair öneriler ararlar. Çok sayıda olumlu eleştiriye sahip bir ürünü satın almak isteyebilirler. Çoğu alıcı, popüler olan bir şeyi satın almaktan hoşlanır. Web sitenizde, müşteri favorisi olan ürünleri vurgulayın.

9. Açıklamalarınızı okunabilir hale getirin

Web tasarımınız ürün tanımlarınızı okumaya teşvik ediyor mu?

Ürün açıklamalarınız net, okunabilir bir tasarım ile daha fazla ilgi çekici olabilir. Sitenizi tasarlarken odaklanmanız gereken bazı alanlar:

  • Manşetlerle anlatın
  • Noktalamalara dikkat edin
  • Bol miktarda beyaz alan ekleyin
  • Okunabilirliği arttırmak için yazı tipi boyutunu arttırın;

Önerilen Makaleler

En yeni iş ipuçları ve önerileri alın.

Her e-posta, satışları artırma, pazarlamayı geliştirme, muhasebeyi basitleştirme ve çok daha fazlası konularında makaleler ve tavsiyeler içeriyor.